Yayın Tarihi: 14.05.2026 11:34

Bu yıl 18.si düzenlenen Yabancı Diller Yüksekokulları Yöneticileri Platformu Toplantısı Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu ev sahipliğinde 7-8 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirildi.

Yüksekokulumuz yöneticilerinin yanı sıra Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden çok sayıda üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokulu yöneticileri, ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali ERSOY, ÖSYM Uzmanı Çiğdem DENİZ, YÖK Uzmanı Adem GÜDÜK, çeşitli akreditasyon kuruluşlarının yetkilileri ve yayınevleri temsilcileri de toplantıda yer aldılar.

ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali ERSOY, açılış törenindeki konuşmasında E-TEP sınavına ilişkin ayrıntılı bilgiler aktardı ve ÖSYM’nin yabancı dil sınavlarına dair gelecek hedeflerinden bahsetti. ÖSYM Uzmanı Çiğdem DENİZ, ÖSYM’nin yabancı dil sınavlarının geliştirilme süreçlerine dair bilgilerin yanı sıra ileriye dönük planlar ve iş birlikleri hakkında bilgiler paylaştı. YÖK Uzmanı Adem GÜDÜK, katıldığı “Mevzuat” konulu çalışma grubunda YDYO yöneticilerinin yönelttiği idari ve akademik soruları yanıtladı, çeşitli mevzuat konularındaki şikâyet, öneri ve talepleri YÖK’e iletmek üzere raporlaştırdı.

İki gün süren toplantı boyunca YDYO yöneticileri Mevzuat, Yönetim ve Organizasyon, Kalite ve Akreditasyon, Müfredat Geliştirme, Ölçme ve Değerlendirme, Yapay Zekâ ve Dil Öğretimi, Yabancı Dil Hazırlık Eğitimi adlı odak gruplarda gerçekleştirdikleri çalışma ve tartışmaları kapanış oturumunda rapor olarak sundular. İlgili raporları, istek ve talepleri YÖK’e iletmek üzere bir komisyon belirlendi ve toplantı iyi dilek ve temennilerle sona erdi.