Bu yıl 18.si düzenlenen Yabancı
Diller Yüksekokulları Yöneticileri Platformu Toplantısı Akdeniz Üniversitesi Yabancı
Diller Yüksekokulu ev sahipliğinde 7-8 Mayıs tarihlerinde gerçekleştirildi.
Yüksekokulumuz yöneticilerinin
yanı sıra Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden çok sayıda
üniversitenin Yabancı Diller Yüksekokulu yöneticileri, ÖSYM Başkanı Prof. Dr.
Bayram Ali ERSOY, ÖSYM Uzmanı Çiğdem DENİZ, YÖK Uzmanı Adem GÜDÜK, çeşitli
akreditasyon kuruluşlarının yetkilileri ve yayınevleri temsilcileri de toplantıda
yer aldılar.
ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Bayram Ali
ERSOY, açılış törenindeki konuşmasında E-TEP sınavına ilişkin ayrıntılı
bilgiler aktardı ve ÖSYM’nin yabancı dil sınavlarına dair gelecek hedeflerinden
bahsetti. ÖSYM Uzmanı Çiğdem DENİZ, ÖSYM’nin yabancı dil sınavlarının
geliştirilme süreçlerine dair bilgilerin yanı sıra ileriye dönük planlar ve iş
birlikleri hakkında bilgiler paylaştı. YÖK Uzmanı Adem GÜDÜK, katıldığı “Mevzuat”
konulu çalışma grubunda YDYO yöneticilerinin yönelttiği idari ve akademik
soruları yanıtladı, çeşitli mevzuat konularındaki şikâyet, öneri ve talepleri YÖK’e
iletmek üzere raporlaştırdı.
İki gün süren toplantı boyunca
YDYO yöneticileri Mevzuat, Yönetim ve Organizasyon, Kalite ve Akreditasyon, Müfredat
Geliştirme, Ölçme ve Değerlendirme, Yapay Zekâ ve Dil Öğretimi, Yabancı Dil Hazırlık
Eğitimi adlı odak gruplarda gerçekleştirdikleri çalışma ve tartışmaları kapanış
oturumunda rapor olarak sundular. İlgili raporları, istek ve talepleri YÖK’e
iletmek üzere bir komisyon belirlendi ve toplantı iyi dilek ve temennilerle
sona erdi.
.jpeg)